Nuttige instanties

Verschillende organisaties en instanties bieden hulp aan slachtoffers van kindermishandeling. Om een geval van kindermishandeling te melden, kunt u bijvoorbeeld contact opnemen met de hieronder nuttige adressen en contactgegevens.

Zorgwijzer

Centrale instantie voor advies over of het melden van kindermishandeling. Elke provincie en grootste stedelijke regio heeft een eigen Advies- en Meldpunt Kindermishandeling.
Landelijk meldnummer: 0900 123 123 0 (€0,05 per minuut), u wordt automatisch doorgeschakeld naar het AMK in uw eigen regio.

GGZ Vereniging Geestelijke Gezondheidszorg Nederland
Brancheorganisatie van instellingen in de geestelijke gezondheidszorg, waaronder Jeugdzorg, verslavingszorg, forensische psychiatrie en volwassenenzorg.
Postadres: Postbus 830 | 3800 AV Amersfoort
Tel: (033) 460 89 00

Stichting Korrelatie
Voor informatie, hulp en deskundig advies